Vårterminen 2012 utbildningar/studiecirklar i Akademisk Ridkonst

Studiecirkel med Angelica Hesselius www.tonus.nu den 29 januari kl 11.00 vid Lögdö Ridakademi.

Katrin Wallberg www.ridkonst.nu , licencierade Bent Branderup tränare, datum kommer inom kort.


Anmälan maila: visla01@telia.com































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































































torsdag 6 januari 2011

Perlina min jogging kompis

Nu skall jag testa om min kropp håller för lite jogging. Innan ridolyckan för 10 år sedan så löptränade jag en hel del, sprang Lidingöloppet mm.
Efter olyckan så har jag fått ont av att jogga men nu har jag tränat kroppen med KundaliniYoga, hjälpt den med massage och  kiropraktik så nu, om jag tar det lugnt och försiktigt så kanske det kan fungera.
Perlina får följa med och jogga bakom mig vilket hon tycker är sådär, matte springer för sakta. Men det är mycket bra träning för den lilla damen att befinna sig där bakom och lunka i min takt.
Jag stärker ledarskapet och får henne uppmärksam genom att göra tempoändringar och snabba stopp, väldigt lik all den linförighet som jag tränat med mina hundar. Det gäller att slå två flugor i en smäll när dygnet bara har 24 timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar